söndag 20 december 2009

Julklappstips

För dem av er som, liksom jag, fortfarande har ett par klappar kvar som måste fixas så kommer här lite sista-minutentips. Den här boken av Malena Skote köpte jag tidigar i höstas tack vare den fina framsidan med ingjutet berså-mönster i krukan. Jag har inte försökt mig på något liknande själv ännu men till sommaren kanske jag kan hitta något bra användningsområde för min kantstötta Fallande Löv-mugg.
Trädgårdens form av Margareta Diedrichs med sina helt underbara bilder är grym inspiration. Till och med jag som bor i lägenhet njuter av att kika i denna bok!

Sött Sweet Dulce, efterrättskokboken av Fanny och Anna Bergenström passar en godisgris som jag! Jag har kikat igenom och den är fylld med ruggigt fina och inspirerande bilder och recepten verkar någorlunda enkla. Jag fick den i julklapp från jobbet och det är jag nöjd över. Men i ärlighetens namn var det väl ingen överraskning med tanke på att det var jag som var ansvarig för julklappsinköpet....


Jag är en riktig sucker för burkar, askar och annan fin förvaring. Jag har aldrig testat Kusmi Te och dricker väl egentligen te ganska sällan men jag tycker det skulle kunna vara värt pengarna bara för den fina burken. Jag har mailat tomten angående smaken Prince Wladimir som jag tycker är snyggast.

Det här grytunderlägget, designat av Julia Nielsen finns på Designtorget och kan passa de flesta. Det är väl fler än jag som skulle kunna byta ut fläckiga underlägg av kork?

Brickan med samma mönster som Sergels torg finns även den på Designtorget bland annat. Jag älskar detta mönster och har även sett handgjorda muggar med samma stil på någon liten hantverksaffär på Götgatspuckeln. Jag ångrar att jag inte köpte några men antar att jag kände att man som småbarnsmamma inte bör köpa muggar för 300 pickadoler. Vi ska inte ge julklappar till vuxna men har en julklappslek där det blir någon slags utlottning. Till den har jag köpt 28 doser poliovaccin som via Unicef distribueras till behövande barn. Kan misstänka att den som får detta gåvobevis blir en smula besviken så möjligen petar jag ner någon kökshandduk, se förförra inlägget.

7 kommentarer:

  1. Böcker är alltid bra presenter tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Bøker er alltid bra, og poliovaksiner også!! ;) -men jeg ville nok bli glad om du la oppi en av de fine hånddukene du finner... :)

    Og de dumme kork-greiene..isj! Heter det forresten gryteunderlägg på svensk? Jeg husker at for noen år siden var det navnekonkurranse for denne slags ting på en av de store radiokanalene her i Norge..hihi! Husker ikke hva det ble bestemt at det skulle hete, så jeg kaller det også bare gryteunderlag.. :)

    Jeg er forresten stadig innom bloggen din, og liker den såå godt! Ha ei riktig GOD jul!

    SvaraRadera
  3. Böcker funkar nästan alltid. Adlibris fick en beställning av mig. Grytunderlägget var grymt snyggt. Drar mig bara för att åka till stan..
    God Jul.

    SvaraRadera
  4. Fina tips! Lyllos mig som redan har tre av dem i min ägo :) God jul!

    SvaraRadera
  5. Fina tips!! Fanny och Annas bok ska jag köpa framöver!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  6. Trevlig fortsättning önskar HomeRiver!

    SvaraRadera