onsdag 14 april 2010

Planteringsdags


Ända sedan jag såg den här bilden hos Sofia (den kommer ursprungligen från Susanna Zacke) så har jag varit något så vansinnigt sugen på att plantera och göra egna små krukor. Jag har sparat mängder av konservburkar och nu är det verkligen på tiden att dra igång. Nu är det så oturligt att jag är ensamstående mamma måndag-torsdag och jag tycker att detta är ett väldigt lämpligt projekt för en 3,5 åring men däremot så kan det bli i det närmaste plågsamt att ha med en 1,5-åring så jag får ge mig till tåls till på fredag då pappan i huset är tillbaka. Tills vidare har vi nöjt oss med krasse på hushållspapper men snart blir det tyngre grejer!!

1 kommentar:

  1. Vi har också satt krasse, och även lite annat smått och gott ute på balkongen, ihop med vår egen snart-3-åring. Som du säger är det verkligen en perfekt projekt för barn i den åldern. Men jag ska nog också spara lite konservburkar och plantera i, visst är det galet fint!

    SvaraRadera