torsdag 28 oktober 2010

Hejdå strukturtapet

Övervåningen i vårt 50-talshus hade heltäckningsmatta, strukturtapeter, brun plastmatta, blommiga bruna blommor på plasttapet och jag vet inte allt. Kort sagt hände det något olyckligt på tidigt 80-tal skulle jag gissa. Nu får vi kämpa för att få bort det. Jag rev strukturtapeten i barnens rum i helgen, det var en sann glädje förutom de delar strukturtapet som kilades in under mina naglar.
Just nu har jag lite betänketid angående barnens rum. Har någon vag plan att måla golv och väggar men jag ändrar mig titt som tätt så jag får låta det sjunka in lite. Hade de ursprungliga blommiga tapeterna varit kvar hade man ju inte behövs göra nåt!

7 kommentarer:

  1. så himla fiiint! härligt känsla med de där trägolven alltså!

    SvaraRadera
  2. Oj så flitig! Rummet har ju verkligen potential. Ska bli kul att se vad ni hittar på med det.

    ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Älskar verkligen röda detaljer! Superfint.

    SvaraRadera
  4. Strukturtapeter.. huuu! I min pappas lägenhet sitter fortfarande strukturtapeter med bruna och lila "penselstreck" på diagonalen uppe.. Men tur att ni hittade trägolv! Fiiiint!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker de trärena golven känns varma och ombonade i ett barnrum (och i andra rum med), synd måla skulle jag säga :) Härligt och hitta gömda skatter i sitt hus! Supersöt bollslinga, var har du hittat den?

    SvaraRadera
  6. Lisa: Bollslingan är från Cosas, mkt nöjd med den. Hm, du kanske har rätt ang golvet. Men jag blir så trött på det gulnade. Vi får se vart det landar.

    SvaraRadera
  7. Ok, tack! Ok ja det kan jag förstå förstås, trärena golv kanske har den där gulnande tendensen. Blir spännade se hur ni gör! Trevlig helg!

    SvaraRadera